Verzenden & retourneren

Verzending en Discretie

Natuurlijk begrijpen we dat discretie voor onze artikelen van hoog prioriteit is. Je hoeft bij ons absoluut niet bang te zijn dat iemand, behalve jezelf, ook maar iets te weten komt over jouw bestelling. We werken nauw samen met DPD en bieden daarnaast nog mogelijkheden om jouw bestelling via een afhaalpunt op te halen bij jou in de buurt. Tevens is uit onze eigen ervaring gebleken dat DPD van alle partners het meest betrouwbaar.

Op onze pakketten zul je ook geen labels vinden van ons aan de buitenzijde. Je kan dus met alle vertrouwen bij ons jouw ‘koopje’ doen!

Omdat wij ook weten dat transport niet altijd vlekkeloos verloopt, willen we ook hierbij van te voren zeggen dat het voor kan komen dat pakketten, in uitzonderlijke gevallen, niet op tijd geleverd worden. Wanneer wij een pakket versturen, zul je van ons ook een Track & Trace Code krijgen (TTC) waarop je de status van jouw pakket kunt waarnemen tijdens transport. We vertrouwen er op dat je eerst hier naar kijkt omdat dit de snelste manier is voor informatie over jouw pakket. Mocht je hierna nog andere vragen of opmerkingen hebben, dan kun je gerust met ons contact opnemen.

 

Ruilen, Retourneren en Terugbetaling

Je hebt het recht bij Vibies om binnen 14 dagen, zonder opgave van reden, een artikel retour te sturen.

Dit heet in juridisch jargon het herroepingsrecht. Binnen deze termijn kun je het artikel bekijken en beoordelen of het artikel voor jou juist is tenzij anders vermeld. Je kunt dit vergelijken met wat je normaal in een winkel ook zou kunnen doen.  

Wanneer je bepaalde producten van jouw bestelling wilt retourneren aan ons, dan geef je dit aan ons schriftelijk door. Dit hoeft natuurlijk niet per briefpost want een email is voor ons begrip ook een schriftelijk verzoek.  

Dit kun je in gang zetten door een email te sturen naar: [email protected]

 

Let op!

Omdat de meeste artikelen bij ons onder hygiëneproducten vallen, mogen deze producten na het verbreken van de verzegeling niet meer geretourneerd worden! Onze artikelen worden door de leveranciers met uiterste zorg verpakt waardoor de eindgebruiker zeker van is dat deze aan alle hygiëne voorschriften voldoet.

Kort samengevat houdt dit in dat producten die je op of in jouw lichaam kan doen, hygiënisch verzekerd moet zijn voor verkoop. Om dit te verzekeren zitten daarom op deze producten verzegelingsstickers. Wanneer wij merken dat deze ‘safety stickers’ niet meer intact is, zullen we de geretourneerde producten ook niet verder in behandeling nemen.

Er zijn daarnaast ook producten die binnen de categorieën 'Beenmode', 'Lingerie', 'Cinema en Virtual Reality' uitgesloten zijn van retour. Voorbeelden hiervan zijn panty's en ondergoed. Uit veiligheids- en hygiëne aspect staan wij dit niet toe. 

Met het toepassen van jouw herroepingsrecht vervalt niet jouw wettelijke betaalverplichting. Wanneer wij jouw producten weer in ons magazijn ontvangen, beoordelen we of jij ook aan de afspraak hebt gehouden omtrent de hierboven genoemde afspraken. Als alles goed is, storten wij het betaalde bedrag terug via de betaalmethode die jij in eerste instantie gekozen hebt tijdens de koop.